EXTERNE WEBSITE

U verlaat de website www.omnivit.be van Sanofi Belgium. Sanofi Belgium is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de externe website. Als u doorgaat zijn de disclaimer en privacyverklaringen zoals op onze website vermeld niet meer van toepassing. Wilt u doorgaan?

X Doorgaan

Het ABC van de kot energie.

Mijn nichtje Elisa heeft zich net geïnstalleerd op haar kot. Haar eerste kot. Mijn zus, een schattige moederkloek die met veel liefde bio-maaltijden maakt, vraagt zich nu al af of dochterlief dat wel zal overleven. Flashback… Hoe deed ik dat ook alweer?

Een overzicht van mijn ervaringen (voor wat ze waard zijn) en mijn huidige inzichten. Want vandaag eet ik toch een klein beetje bewuster en gezonder…

Hoe meer gekken..

Beste advies: je kan maar beter met meerderen op kot zitten. Als ik alleen ben, skip ik meestal het ontbijt. Grote fout natuurlijk! Koffie maken voor de hele bende – of uit bed gelokt worden door koffiegeur, brengt iedereen samen in de keuken waardoor je zin krijgt om samen een kom muesli te eten.

Samen = structuur = regelmatige maaltijden.

Een beurtrol

Op mijn kot waren we met vijf en we kookten om beurt. Oke, vaak spaghetti carbonara en gehaktschotels, maar toch… Je versplit veel minder voedsel en iedereen zet zijn beste beentje voor om de rest te verrassen. De jongere generatie heeft iets met ‘Healty food’, dus dat zou wel eens sympathieke menu’s kunnen opleveren.

Basisingrediënten

Ik ben een hergebruikster. Dus gaf ik Elisa een paar glazen bokalen mee die mijn zus vulde met rijst, pasta, quinoa, linzen, griesmeel… Een basis die snel klaar is en waar je alleen nog maar groenten aan moet toevoegen (en een beetje vlees, maar kom, Elisa is vegetariër). Ook praktisch: tomatenconserven, kikkererwten, mais, bonen… Waar je sjalotten, bouillonblokjes en olijfolie kan bijdoen. Dat geeft je toch zin om eraan te beginnen, niet?

Ideeën

Voor studenten is het dus even duidelijk als voor ons: « Wat gààààn we vanavond eten ? » Ik hou nogal van deze suggesties: http://koken.vtm.be/recepten/specials/koken-op-kot

Aha, restjes!

Zondagavond, terug naar hun kot. Terwijl je student(e) zijn of haar tas maakt, stop er dan ongemerkt een voorgemaakte maaltijd met vers fruit bij. ‘Zeg, mama!’ is dan de klassieke reactie. Maar geloof me, volgend weekend hoor je geen protest meer.

Verder ben je er natuurlijk niet bij om te kijken of je nakomeling genoeg slaapt, maar er komt nu eenmaal ooit een moment waarop je gewoon vertrouwen moet hebben, toch? Nog een klein trucje, om veilig te spelen: Omnivit Performance herlaadt de mentale en fysieke energie in 20 dagen dankzij een hoge dosis Magnesium, cola extract en vitamine C.*

 

Tot snel voor nieuwe tips !

 

Lisa, je omniblogster

 

* De unieke formule van Omnivit Performance bevat een ideale dosis magnesium afkomstig uit de zee en vitamine C die bijdragen tot de vermindering van vermoeidheid. Het natuurlijk cola-extract draagt bij om fysieke en mentale prestaties te verbeteren en draagt bij om de energie te stimuleren zodat je performant kan zijn wanneer dit nodig is. Cafeïne helpt de concentratie te verbeteren in situaties van verhoogde waakzaamheid.

 

Dit zou u ook graag lezen

Zon, liefde en aalbessen

Het is nu het moment om aan onze gezondheid te werken !

Lees meer

Recept idee

Proef de eerste aardbeien met een rietje!

Lees meer