EXTERNE WEBSITE

U verlaat de website www.omnivit.be van Sanofi Belgium. Sanofi Belgium is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de externe website. Als u doorgaat zijn de disclaimer en privacyverklaringen zoals op onze website vermeld niet meer van toepassing. Wilt u doorgaan?

X Doorgaan

Allemaal het bos in voor wat frisse lucht.

Beetje energietekort? Verse herfstlucht kan je niet alleen een energiestoot geven, wandelen in de frisse buitenlucht is ook best vermoeiend – in de goede zin van het woord.

Ik slaap de laatste tijd niet goed. Dat gebeurt wel eens als ik nogal veel aan het hoofd heb. Jij ook? Wacht even, ik geef je meteen een paar tips voor een verkwikkende slaap. Zoals mijn kat – ongelofelijk hoe zij zich uitstrekt als een lappenpop om daarna diep en gelukzalig in te slapen.

En wat moet ik daar voor doen? Wel, één herinnering komt steeds terug: de boswandelingen met mijn ouders, mijn zus en mijn broer. Elk weekend, in elk weer. Uren hebben we gemarcheerd met onze rubberlaarzen, zigzaggend tussen de varens, terwijl we duizend nieuwe dingen ontdekten. En toen we weer thuiskwamen, BAM, was iedereen klaar voor bed. Hoor je ook de lokroep van het bos? Hier zijn 5 activiteiten waarmee je de hele familie warm maakt voor een boswandeling.

  1. Boomhutten bouwen

Een must voor de kinderen. Neem touw en een schaar mee. Je kan een tipi bouwen, maar een boomhut op palen blijft wel een topper. Zoek vier niet al te grote bomen die samen een vierkant vormen, gebruik grote samengeraapte takken voor de vloer en iets bredere voor de muren en het plafond. Daar kan je ook varens door weven. Vijf sterren!

  1. Kastanjes rapen

De kastanjemissie is interessant voor twee soorten mensen: knutselaars en lekkerbekken (hoewel je voor kastanjefiguren met tandenstokers toch vooral wilde kastanjes gebruikt). Gepofte kastanjes op het vuur zijn een echte lekkernij. Maar ook kastanjes in puree, saus, confituur… Kijk hier even voor inspiratie: https://www.libelle.be/lekker/10-x-koken-met-kastanjes/

  1. Paddenstoelen plukken

Oke, je moet wel weten wat je doet. Maar wie de moeite neemt, wordt flink beloond! De variëteit aan smaken is eindeloos. De manieren waarop je ze kan bereiden ook – voor mij gaat er niets boven champignons in de pan met een klein beetje boter en zout. Met uitzondering van de Satansboleet valt er weinig te vrezen van de familie zwammen en boleten. Maar een wandeling met een specialist zal zeker een nieuwe wereld voor je openen.

Een online agenda voor paddenstoelenwandelingen

Nuttig om weten over de vrije pluk.

  1. Verdwalen !

Het voordeel van een bos is dat je wandelt zonder dat je het merkt. Ondertussen adem je frisse lucht in en beweeg je. Wandelen vermindert het risico op hartziekten en een herseninfarct, het doet de bloeddruk dalen, voorkomt osteoporose en versterkt je botten… en ik vergeet er wellicht nog een paar. Kortom, verlies jezelf in het bos met een euh… stafkaart of een GPS in zakformaat.

  1. Foto’s maken

Het bos is een ideaal geschenk voor amateurfotografen. Ik ken zelf héél weinig van techniek, ik schiet meestal gewoon plaatjes met mijn smartphone. Imposante statige bomen, de zon die door de bladeren priemt, herfstkleuren, inzoomen op een kevertje. Alles wat opduikt voor mijn lens.

Zo, ik trek ondertussen mijn laarzen aan. Ik weet dat het bos zijn beloftes nakomt: een verkwikkende wandeling en een gezonde vermoeidheid die me een goede nachtrust zal bezorgen. Ik doe er nog een dagelijkse dosis Omnivit Active bij voor de weerstand en de energie*, en hop: klaar voor de volgende tocht !

 

Tot snel voor nieuwe seizoenstips !

 

Lisa, je omniblogster

 

* Vitamines B, C, ijzer en magnesium dragen bij tot de vermindering van vermoeidheid. Vitamines A, C, selenium en zink dragen bij tot de normale werking van het immuunsysteem.

Dit zou u ook graag lezen

Recept idee

Proef de eerste aardbeien met een rietje!

Lees meer